Na tvé podpoře eutanázie není nic konzervativního. Nedotknutelnost lidského života vychází z náboženství, zatímco tvoje materialistická redukce člověk a na "chytré zvíře" od moderní vědy a darwinistických filozofů. Můžeme se rozhodnout, že budeme k lidem přistupovat jako k jedincům s nesmrtelnou duší, protože na tom byla naše civilizace postavena.
Tak je jedna věc být konzervativec a druhá přímo tradicionalista. Člověk může být první a ne druhé.
Co je adaptivní v prostředí, kde je průměrná délka života 35 let, nemusí být nutně v 21. století, kde nás trápí úplně jiné trable. Možná proto křesťanství upadá a není zrovna schopné jakkoli se bránit různým společenským náladám. Ať už to je dnes liberalismus nebo před 100 lety vyhrocený sociální darwinismus.
Já holt zakládám svou morálku "moderní vědě a darwinismu", jak se lze dočíst v mém článku o tomto tématu xd
Je pravda, že se nejedná o to samé, nicméně obojí stojí na zachování morálních hodnot. Takže pokud někdo prosazuje tvrdý utilitarismus, ať už vůči postiženým, eutanázii nebo lidem obecně, pak by se možná neměl označovat za konzervativce. Konzervativci totiž neredukují lidský život na jeho "užitečnost" pro stát.
Na tvé podpoře eutanázie není nic konzervativního. Nedotknutelnost lidského života vychází z náboženství, zatímco tvoje materialistická redukce člověk a na "chytré zvíře" od moderní vědy a darwinistických filozofů. Můžeme se rozhodnout, že budeme k lidem přistupovat jako k jedincům s nesmrtelnou duší, protože na tom byla naše civilizace postavena.
Tak je jedna věc být konzervativec a druhá přímo tradicionalista. Člověk může být první a ne druhé.
Co je adaptivní v prostředí, kde je průměrná délka života 35 let, nemusí být nutně v 21. století, kde nás trápí úplně jiné trable. Možná proto křesťanství upadá a není zrovna schopné jakkoli se bránit různým společenským náladám. Ať už to je dnes liberalismus nebo před 100 lety vyhrocený sociální darwinismus.
Já holt zakládám svou morálku "moderní vědě a darwinismu", jak se lze dočíst v mém článku o tomto tématu xd
Je pravda, že se nejedná o to samé, nicméně obojí stojí na zachování morálních hodnot. Takže pokud někdo prosazuje tvrdý utilitarismus, ať už vůči postiženým, eutanázii nebo lidem obecně, pak by se možná neměl označovat za konzervativce. Konzervativci totiž neredukují lidský život na jeho "užitečnost" pro stát.
Je konfuciánství nekonzervativní, když celkem redukuje lidský život na užitečnost pro stát a rodinu?
Konzervatismus je spíše o názoru na život v celkovém smyslu než v individuální rovině u každého smrtelníka.