Poslední úprava: 2023-05-02 13:38
§0.0.0.0 Poslední dobou bývá čím dál častěji spekulováno nad tak základní věcí jako definice muže a ženy. Což není jen téma 0,39 % transexuální populace1 (v ČR možná méně). Redefinice a normalizace by ovlivnila chápání rolí lidí i v zbývající společnosti.
§0.0.0.1 Dle mého názoru je tento kulturní posun výsledek jednoho z největších rozkolů mezi liberálními a iliberálními ideologiemi - toť vidění uchování naší pokrevní linie jako něčeho univerzálně žádoucího. Jak Oswald Spengler předpověděl před stoletím, pokud se rozhodnutí mít děti stane volbou podobnou spekulaci, zda utratit 50 000 Kč za dovolenou nebo ne, nikoli něco všeobecně očekáváno jako mít práci, tak nastal bod zvratu do úpadku2. Stejně jako klasičtí liberálové sterilizovali manželství na kontrakt dvou lidí, moderní liberálové odříznou chápání muže a ženy od svého přirozeného cíle k pouhé společenské identitě.
Historie pohlaví
§1.0.0.0 Abychom zamezili tomuto trendu, je očividné, že musíme chápat účel existence pohlaví od prvopočátku. Po většinu věků se život množil asexuálně, ale asi před 600 miliony let vznikla s komplexními organizmy nutnost se množit sexuálně3.
§1.0.0.1 Mnozí kreacionisté používají existenci dvou pohlaví jako důkaz nesmyslnosti evoluce. Klonování je přeci jen mnohem jednoduší. Evoluční biologové za tu dobu ale vytvořili minimálně tři argumenty, proč si takto “komplikovat život”:
Mnozí tvorové mají méně potomků než jiní, což obvykle znamená, že další generace má větší šanci na přežití než předchozí.
Obecně míchání dvou genomů do nového vytvoří více diverzity. Defektní mixy rychle vymřou, průměrné a nadřazené přežijí. Zda nastane drastická změna podmínek, tak jen nadřazená třetina si bude nadále užívat existence v tomto světě.
Rychlejší měnění genomu zhoršuje život parazitům, kteří mutují rychleji než hostitelé kvůli jejich příživnickému způsobu bytí4.
§1.0.0.2 Až na pár extremofilních organismů5 se vyvinula většině složitějším druhům jen dvě pohlaví. Tudíž tato kreacionistická námitka má do určité míry legitimitu. Představte si snažit se udržet vztah s dalšíma dvěma či třemi pohlavími. To by bylo příliš …
§1.0.0.3 Další fundamentální dělení nastalo v rigiditě pohlaví. Někteří živočichové jako šneci jsou hermafroditi. To zní od prvního pohledu jako dobrý nápad. Proč si hledat partnera mezi polovinou populace, když můžu v celé? U mnohých druhů se ale tato výhoda nevyplatí.
Udržovat si obě pohlaví soustavy je nákladnější než plodit dva typy potomků. Někdy je lepší tuto energii a místo přesunout třeba k většímu mozku či objemnějším plícím.
Určití tvorové mají pohlaví i jako dvě kasty, co navzájem žijí v symbióze jako válečníci, královny a dělnice u mravenců. Do této kategorie patříme my lidé.
§1.0.0.4 Jak můžeme vidět, pohlaví a jeho rozdílnost není defekt, ale něco užitečného pro naše plémě. Zatím se však nevyřešilo, co je muž a žena, a jak takováto kondice vzniká.
Karyotyp a pohlaví
§2.0.0.0 Mezi zvířaty je velká diverzita v způsobech určení dalšího sexuálního vývoje plodu. Ať už mít jeden / dva X chromozomy nebo stále záhadný vliv teploty uvnitř hnízda na pohlaví krokodýla6.
§2.0.0.1 Člověk je příslušník (taxonomické) podtřídy živorodých, tedy má mít uvnitř své DNA dvojici sexuálních chromozomů XX nebo XY (+ dalších 22 dalších párů).
Abnormální karyotypy
§2.1.0.0 V jednom z 500 případů7 (možná i 1 z 400 kvůli underreportingu) tato konvenční binarita nenastane. Jak se tedy určí pohlaví takového jedince, když je mu naděleno třeba XYYY nebo XXY?
§2.1.0.1 Dle pozorování vývoje embrya se zjistilo, že jeho budoucnost v tomto smyslu záleží na tzv. SRY genu. Pokud je někde v šroubovici DNA přítomen, začnou se vyvíjet mužské genitálie nezávisle na karyotypu.
§2.1.0.2 A ano, existují i případy, kdy vznikl jedinec s XX chromozomy a zároveň SRY genem. Nebo opačně XY a bez SRY genu. Vzhledem k dalšímu vývinu těchto lidí8 tato rarita potvrzuje mou definici muže jako SRY pozitivní osoby a ženy jako SRY negativní. Někdy nazýváno jako genetické pohlaví.
Jak se projevují ne-XX/XY kondice?
§2.1.1.0 Tato metoda funguje dobře i z subjektivního pohledu lidí s nenormální strukturou DNA. Jak ale taková osoba vypadá? Chová se jako opačné pohlaví či tak i vypadá?
§2.1.1.1 Prvně je dobré říci, že je to defekt. Extrémně navyšuje šanci výskytu různých nežádoucích jevů jako například:
Mentální zaostalost (ať už je to o 10 bodů nižší IQ oproti sourozencům či mnohem závažnější postižení)
Autismus, schizofrenie, ADHD a jiné mentální choroby
Neadekvátní průběh puberty (např. penis pod 9 cm / klitoris delší než 0,8 cm nebo nízké hladiny hormonů)
Problémy s erekcí či sexuálním libidem
Pokud vůbec dítě přežije do porodu9, je mnohonásobně větší šance na smrt před prvními narozeninami.
Různé abnormálně vyvinuté části těla (například obrázek níže)
Risk všelijakých zdravotních problémů (kupříkladu se slinivkou nebo vyšší výskyt rakoviny)
Až na vzácné případy je taková osoba neplodná10
Dle rozsáhlé dánské databáze mají lidé s XXY a hlavně XYY chromozomy více problémů se zákonem a to speciálně v případech sexuálních zločinů11
§2.1.1.2 Jelikož tyto kondice mohou nastat i u normální populace, člověk nedokáže od oka provést diagnózu. Tedy se většinou nějak začlení do společnosti, ač vypadají a chovají se netypicky.
Spojitost s transexualitou
§2.1.2.0 Osobně bych tvrdil, že spojitost s transexualitou je nepřímá. Pipeline je spíše:
abnormální karyotyp → vyšší obecná psychopatologie → transexualita
§2.1.2.1 Soudím na základě faktu, že většina lidí cítící se jako jiné pohlaví má nějakou dodatečnou psychologickou diagnózu12 a poruchu osobnosti13. Největší spojitost je s autisty14. Mezi nimi je asi 25× více transexuálů než v běžné populaci.
Autismus se mezi lidmi s “více pohlavně neutrálním“ karyotypem XXY vyskytuje 6,2× častěji než v běžné populaci15. Z opačné strany transexuálové mají tuto kondici mnohonásobně častěji než běžný člověk16. Dvě skupiny s náznaky vysokého p faktoru budou mít jistě průnik.
p faktor / obecná psychopatologie je konstrukt vytvořený Benjaminem B. Lehyim po povšimnutí, že všechny mentální problémy jsou mezi sebou často propojeny. Asi každý zná okolo někoho, kdo sbírá diagnózy jako děcka Pokémony. To je známka velmi vysokého p faktoru. Mezitím jiní jsou zcela mentálně stabilní po několik generací.17
§2.1.2.2 Dodatečný efekt může být i fyzická zženštilost vůči ostatním, což je obecně faktor navyšující šanci být transexuál i u lidí s normálním karyotypem18. To ale může být výhoda, člověk pak následně bude více připomínat své žádoucí pohlaví, když už má před hormonální terapií např. zvětšené prsa.
§2.1.2.3 Závěrem: Lze těžko říci jaká je kauzalita. Je ale zcela vyloučené, že by se jednalo o primární spouštěč transexuality.
§2.1.0.3 Celkově bych při In Vitro fertilizaci všechny ne-XX/XY zárodky vyřazoval. Popřípadě při klasickém oplodnění plod potratil. Je to zvlášť velký prediktor kupy defektů.
Nedostatky určení pohlaví
§2.2.0.0 Bohužel tato metoda není perfektní. Funguje jen na 99,999 %. Holt v extrémně vzácných případech existují lidé (a jiní živí tvorové), kteří mají část buněk s SRY genem a zbytek nikoli. Můžeme říci, že takový člověk je svým vlastním dvojčetem.
§2.2.0.1 Genitálie a sexuální vývin v pubertě jsou následně něco mezi mužem a ženou19, ale vzhledem k tomu, že poměr dvou různých DNA se může měnit skrz části těla, byly nalezeny případy, kdy člověk vypadal “tam dole” zcela normálně20.
Tady nezbývá nic než určit pohlaví doktory, a možno si pak vybrat v pubertě.
Anatomické projevy pohlaví
§3.0.0.0 Jelikož SRY gen byl objeven roku 199021 a lidská DNA byla kompletně “popsána” až v roce 200322, nabízí se otázka, jak naši předci dokázali určit pohlaví hned po narození dítěte.
§3.0.0.1 Například Aristoteles poznamenal, že samec má vždy ven vyčnívající genitálie a samice dovnitř23. Takováto observace, někdy nazývaná anatomické pohlaví, nám dává přesnost nad 99,9 %. Což není perfektní, ale dostačující k vytvoření tradičního chápání muže a ženy.
Poruchy a hermafroditismus
§3.1.0.0 I v minulosti však byly zaznamenány případy lidí, kteří měli genitálie různě zdeformované až se nedá přesně určit, co novorozenec vlastně je. Církevní učenci obvykle došli k závěru, že zda osoba vypadá jako muž a cítí se uvnitř jako muž, bude tak i dle zákona evidována. 24
Zda toto nebo druhé pohlaví převládá, je určeno inspekcí těla a chováním. Pokud [osobě] rostou vousy, ráda vykonává mužské činnosti a mluví hlavně s muži, je to známka, že mužnost je dominatní [nechť je tedy muž dle zákona a má právo se stát knězem].
— Huguccio, Summa decretorum, 12. století
§3.1.0.1 Jelikož tyto problémy nejsou způsobeny jen abnormálním karyotypem (viz výše), lze se současnou technologií perfektně určit (genetické) pohlaví. Obvykle ale doktoři přiřadí pohlaví na základě toho, zda se genitálie podobají více penisu či vagíně, aby měli menší práci při “napravující” operaci25 (což je dle mého názoru velmi invazivní akt, který by měl nastat až v pubertě, kdy se může jedinec sám o sobě rozhodnout).
V méně vážných případech lze od oka určit “dominantní pohlaví”, jak nabádali zákonodárci ze středověku, ale stále se dodatečné problémy projeví na plno v pubertě → obvykle je podávání hormonů nevyhnutelné.
§3.1.0.2 V asi 26 % případů se začne takto postižená osoba začne cítit diskomfort s pohlavím, které jí bylo po narození přiděleno26. Což vypadá na kandidáta o největší risk faktor transexuality. Bohužel nemám žádná data o DNA těchto lidí, ale je jisté, že obvykle doktor prostě minul a celá genderová dysforie je vlastně návrat ke skutečnému pohlaví (viz §2.1.0.2).
§3.1.0.3 Někdy to však nemusí být případem. Bylo objektivně prokázáno, že lze vychovat chlapce jako dívku. Jako důkaz lze však vzít 5 zdokumentovaných případů, kdy se dítěti nějak poškodil penis = žádný biologický podklad. Ať už to byl útok psa nebo nepovedená obřízka. Pár psychologů se rozhodlo, že vyzkouší, zda je pohlavní identita něco nezměnitelného a již předurčeno. Tedy pacientům byla vytvořena neovagína, v pubertě dána hormonální terapie a rodičům bylo řečeno, ať je vychovávají jako dívky. V 3/5 případů nastal úspěch.
§3.1.0.4 Když přidáme k těmto případům i vady biologického původu jako chybějící penis, tak je úspěšnost přiřazení ženského “pohlaví” 62 %. U mužského však 100 %27. Tedy vše naznačuje, že SRY-gen pozitivní osoba by se měla vychovávat jako muž, když nemůže nastat error. A obdobně geneticky žena jako žena.
Gender a vliv společnosti na pohlavní identitu
§4.0.0.0 Důvod, proč toto zmiňuju je, že upřímná víra o narození v špatném těle může být způsobena i výchovou a obecně prostředím. A tím nemyslím jen třebaže muž → žena transexuálové mají celkem mentálně nestabilní matky28 (a hádám, že vše nebude jen efekt genetiky p-faktoru).
Například aktuálně se po pádu Železné opony začíná rozšiřovat “západní“ koncept pojmenovaný gender (zmíněn v §0.0.0.1).
§4.0.0.1 Termín sám o sobě dává celkem smysl. Obecně se jedná o určitou identitu. Něco jako extrovert či nerd. V tomto kontextu se jedná o příslušnost k sociální roli muže a ženy. To znamená různé stereotypy, očekávání až po dominantní / submisivní úděl při sexu. Místo od místa po světě se mohou mírně lišit. V naší kultuře je třeba adekvátní, aby muži měli krátké vlasy, chovali se dominantně a pracovali v intelektuálním či fyzicky náročném odvětví. U žen zase, že budou mít rády děti, chovat se submisivně, nechají si narůst dlouhé vlasy a budou více pečovat o svůj vzhled. Což vysvětluje případy v §3.1.0.4.
§4.0.0.2 Ač gender není biologický fenomén, tak určité tendence k chování jako druhé pohlaví jsou předurčeny. Tím myslím, že narozdíl od těl mužů a žen se v mozku zase tolik diverzity nenachází. Ve většině mentální vlastností jsou maskulinizované / feminizované části mozku privilegiem menšiny populace → zbytek je spíše androgynní = okolo celkového průměru29. Z toho kupříkladu vychází, že pokud bychom vybrali náhodného muže, tak v plných 7 % bude mít více zženštilou osobnost než náhodně vybraná žena30.
Gender a genderová dysforie
§4.1.0.0 Jako příklad netypického genderu lze vzít muže pohřbeného před 4500 lety v Praze stejným způsobem, jakoby byl žena31. Důvod, proč jako konzervativec beru liberální používání tohoto slova jako něco nežádoucího, je, jak se k tomuto případu staví32. I když bychom přistoupili na možnost, že tento muž žil “jako žena”, ba dokonce měl manžela a celkově feminizovaný mozkový profil, proč bychom ho měli považovat za trans-ženu?
§4.1.0.1 Dnes existují femboyové, kteří berou fem až na úroveň, že užívají ženské hormony. Což je ale dělá z hlediska observace třetí osoby více ženami než mnohé, co se považují za transexuální.
Příkladem mohu poskytnou studii 737 amerických transvestitů z 90. let. 59 z nich chtějí být různými operacemi předělány na ženu a 7 z nich aktuálně bere ženské hormony. Na druhou stranu 74/169 těch cítící se “jako žena uvnitř mužského těla“ nechce změnu pohlaví a 86/169 neplánuje žít jako žena33. Dle jiného zdroje z roku 2015 pět procent transexuálů nechce hormonální terapii34.
§4.1.0.2 Dle mnohých aktivistů je toto ale zcela v pořádku. Gender identity (tu mají femboyové mužskou) se odděluje od gender expression (kterou mají femboyové ženskou). Tedy člověk se ani nemusí snažit vypadat jako opačné pohlaví, aby měl v úředních dokumentech jiné pohlaví a byl oslovován jinými zájmeny.
§4.1.0.3 Dle mého názoru (a většiny akademiků před 21. stoletím) je nesoulad této gender identity a pohlaví mentální chorobou samo o sobě. To znamená, že kdybychom teoreticky našli lék eradikující všechny myšlenky o nesprávnosti svého pohlaví, měli bychom ho podat všem pacientům.
§4.1.0.4 V oficiální definici genderové dysforie (GD) dle psychologické příručky DSM-V toto není případem. Dodatečně pacient musí cítit diskomfort a úzkosti z vlastního těla a mít gender expression opačného pohlaví35. Pokud je však problémem jen stres ze své kondice, můžeme prohlásit lidi, kteří považují halucinace o stínových lidech za přátelské a nebojí se jich, za zcela v pořádku?
§4.1.0.5 Druhá otázka se nabízí kolem zaznamenaného případu M→F transexuála, kterému se ke konci života vyvinula demence a začal být dezorientován jeho vzhledem až zcela zapomenul, že chtěl někdy být žena36. Zda by opravdu transexualita byla "ženská duše" v "mužském těle", tento případ by se nemohl stát.
§4.1.0.6 Ač můžu znít arogantně, popírajíc “moderní vědu”, tak tato redefinice kupříkladu oproti předchozí DSM-IV37 či ještě starším edicím opravdu není o nových empirických důkazech. Mentální choroba není jasné Bohem dané kritérium, ale něco odrážející hodnoty vědců v oboru. A ty jsou v případě psychologie a sociologie extrémně vychýleny na jednu stranu. A ta je liberální38. Pokud by se však kompozice fakult začala více a více otáčet směrem k opačné straně barikády, genderová identita by byla zavržena jako iracionální iluze.
Transexualita a naše společnost
§5.0.0.0 Dále by bylo adekvátní se zaobírat, jak vlastně myšlenka genderové identity ovlivňuje náš národ a z čeho vychází. Vše naznačuje, že k tato diagnóza přichází celkem nečekaně bez jasné příčiny (narozdíl třeba od PTSD ze zážitku války).
§5.0.0.1 Někdy se objeví už u dětí, zde je ale celkem pochybné konzistentnosti. Nadpoloviční většina přestane mít dysforii ohledně svého pohlaví, jak dospěje39. S normalizací až popularizací LGBTQ+ identity se lze obávávat, že toto číslo bude opadat.
§5.0.0.2 Dle dalších dat z USA dostalo roku 2021 1390 nezletilých blokátory pubert, 4231 hormonální terapii a 282 odstranění prsou a 56 pře-operaci genitálií40.
Tudíž zda se tímto způsobem westernizujeme na úroveň amerických demokratských států, hrozí, že mnozí udělají toto unáhlené rozhodnutí s trvalými následky ...
Historické příklady
§5.1.0.0 Není pochyb, že transexualita může vzniknout i v nemoderním prostředí jako například u císaře Elagabaluse, který chtěl zaplatit velkou sumu zlata jakémukoli lékaři schopnému vytvořit muži vagínu41. Různé gender-bender role jsou spojeny s uctíváním bohů42, stigmaty okolo sexuality a pohlaví43 nebo dokonce mnohé primitivní národy uznávaly více genderů44. Pokud by tato kondice byla skutečně nevyhnutelná, měli bychom dnes velký nárůst trans domorodců, jak křesťanské hodnoty poslední dobou erodovaly (ironicky jsou dnes Indiáni nejvíce odmítaví vůči trans členům rodiny45).
§5.1.0.1 Celkově je argument na přirozený výskyt před kontaktem s abrahámovských náboženstvím milný. Pohané dělali mnoho bizarních věcí po celé planetě a po tisíciletí. Jako velmi univerzální příklad lze vzít obětování lidí a zvířat u nových budov46 nebo víra v černou magii. Vůbec zda se primitivní člověk přesvědčí, že zneuctil spirituálno, jeho mentální stav se zhorší (mnohdy až tak drasticky, že se tento stav začal považovat za tzv. kulturně závislý mentální problém47) a kondice přestane až se pomocí jiné nábožné akce utvrdí v tom, že byl vysvobozen.
§5.1.0.2 Tedy lze říci, že stejně jako barbar před oltáři ignorance proklamoval, že schizofrenie je mystická manifestace, běloch moderní doby u oltáře individualismu tvrdí, že mentální choroba je seriózní důkaz, že se narodil jako žena v těle muže.
Soudobá kultura
§5.2.0.0 Je však nutno dát na vědomí, že tento fenomén genderu může být způsobován i nepřímo naším stylem života.
§5.2.0.1 Jako příklad lze vzít dnešní sexuální nemorálnosti a hedónismus. Dle pionýra v této části sexuologie, Raye M. Blancharda, je část transexuálů ovlivněna fetišismem, kdy muže vzrušuje představa být žena48 (autogynefilie byla nejspíše případ Elagabaluse v §5.1.0.0, který byl obecně symbol dekadence až šílenství49). Mnohé pozdější výzkumy však vyvrátily Blanchardovo spojení se sexuální orientací50.
§5.2.0.2 Další možný efekt provokující dramatický nárůst v poslední době je přebujelý individualismus. (Post)moderní lidé se snaží odvázat od čehokoli jedince limitujícího (víra, stát, národ, rodina, …). Dále soudobý “kapitalismus” závisí čím dál více na agresivním marketingu a tyto tendence fetišizovat získávání pozornosti se přenáší i do života běžných lidí. Následkem být odlišný = quirky se stává zajímavým nezávisle na způsobu a lámání bývalých norem se stává až úctyhodným aktem, jak koncept cti víceméně přestal existovat v hlavách mé generace.
Tato kultura se v extrémní části promítá jako lidé, co berou roleplay jako zvířata až příliš seriózně, normalizace obezity51, nárůst “bisexuálních” žen, které mají sex pouze s muži52, sebediagnózy různými nemocemi nebo jejich předstírání na sociálních sítích53. Celkem zajímavý případ jsou německé děti, co po sledování mentálně chorých celebrit začali kopírovat jejich chování54 nebo mnozí rodiče veřejně vystavující, jak vychovávají trans děti (což se, jak bylo ukázáno v §3.1.0.3, může povést).
Jeden člověk s mnoha sexuálními zkušenostmi s trans-komunitou mi i vyprávěl, že mnozí mladí berou nižší než předepsané dávky hormonů, aby se jen trochu podobali druhému pohlaví, nikoli se snažili jím být úplně = passable.
Zjednodušeně je to tedy forma uctívání kultu speciálnosti.
§5.2.0.3 Vůbec západní kultura zničila původní komunity a identity za relativně krátkou dobu, což člověk nemůže nést dobře, tudíž pokud se nedostane mezi populární partu ve školní třídě, tak se snaží hledat pocit zapadnutí jinde. Následkem se kupříkladu vytvořila široká nerd kultura, ale mnozí mohou jít třeba mezi LGBTQ+ komunitu a tvrzením, že jsou trans, získají čestný status v tomto kolektivu. Dle jedné studie rodiče trans teenagerů tvrdí, že 66,8 % jejich potomků bylo součástí kolektivu, kde v podobném čase se další známý rozhodl být trans, 65,2 % že se začali více a více času trávit na sociálních sítích. Dále 44,3 % teenegarů mělo problémy se socializovat se svými spolužáky a 29 % bylo šikanováno. Dobré poznamenat, že toto bylo před oznámením, že jsou transgender55.
Není divu, že se ve více atomizované velkoměstské společnosti nachází mnohem více členů této subkultury v porovnání s vesnicemi56.
§5.2.0.4 Musíme i brát v potaz, že transexualita je dnes primárně ženská záležitost. Absolutní počty nových transexuálů bývaly v minulém století vyrovnané, v posledním desetiletí jsou však žena → muž případy mnohonásobně častější než muž → žena57.
To souvisí s ženskou tendencí se více podrobit dominantní kultuře, což znamená i častěji nést její negativní vedlejší efekty. Zároveň je známo, že současnou kulturu glorifikace vzhledu (a sociálního statusu) po sociálních sítích nesnáší příliš dobře58. Diskomfort s nezapadnutím do přehnaných (a mnohdy od mužských tužeb odtržených) ideálů mohou interpretovat různými způsoby a následně hledat nějaké jednoduché řešení za každou cenu.
Též z druhé strany západ nenávidí ženskost více než mluví o “toxické maskulinitě”. Je viděno jako správné, když ženy jsou stejně kariérně orientované jako muži, protože zůstat doma s dětmi je svazující a slabé (překládejte jako zdvojení pracujících v běžné rodině vytváří rekordní daňové příjmy patologicky se zadlužujícímu státu, landlords mohou vysát ještě více zisků z nemovitostí a podnikatelé / stát mají početnější i submisivnější zaměstnance). Vůbec je prezentováno jako cool, když se ženy oblékají jako muži, vykonávají mužské činnosti a i kopírují stereotypní chování druhého pohlaví. Na druhé straně nevidím mnoho mužů, co by nosili sukně, hledali práci ve školkách a útulcích, chtěli se stát otci v domácnosti a přestali hledat nezávazný sex.
Legální status
§6.0.0.0 I kdybychom v budoucnu dokázali tyto tendence značně redukovat, tak nabývá otázka s co již existujícími transexuály. Zda by se vyskytl někdo transexuální v konzervativní společnosti, ukazuje to spíše na serióznost jeho/její kondice.
Úřední změna pohlaví
§6.1.0.0 Prvně současná úřední změna pohlaví ~ nahrazení za gender je nepřijatelná. Z třeba lékařského hlediska mnohé léky fungují různě v závislosti na pohlaví59 a vůbec původní důvod zaznamenávání údajů do kolonky muž / žena je usoudit, kdo může:
vstoupit do manželství, které je z konzervativního pohledu určeno jako státní posvěcení vychovávání dětí, které mohou vzniknou jen sexem dvou odlišných pohlaví.
narukovat do armády, do které se až do nedávna nepřipouštěly ženy, protože někdo musel porodit stejně početnou další generaci (mnohé kultury tolerují mnohoženství z tohoto důvodu a já bych též argumentoval, že po patnáct let za koncem války by měl muž mít právo si vzít dvě manželky místo tradičně jedné).
vykonávat v plodném věku mnohé nebezpečné (obvykle pracovní) činnosti. To se dnes týká hlavně zemí, co podědily zákony po Sovětském svazu60. Není pochyb, že jsou postaveny zcela iracionálně, ale kdybych musel přistoupit, že tu budou s námi navždy, není důvod, proč by muž → žena transexuálové nemohli vykonávat ženám zakázané činnosti.
§6.1.0.1 Obvyklý protiargument je ohledně lidí, co se narodí jako neplodní. Stejně jako transexuálové nedokážou splnit svůj manželský úděl. Mělo by jim tedy být odepřeno právo být v manželství?
Lze spekulovat, že naši předci by byli pro registr neplodných. Zjištění této kondice bylo i v hluboce tradicionalistické minulosti jedním z legitimních důvodů pro rozvod vedle smrti partnera a nevěry (Martin Luther dokonce tvrdil, že i opakované odmítání sexu je argument pro ukončení manželství61).
§6.1.0.2 V případě tranzice někoho v již existujícím manželství rozhodně nesouhlasím s českými zákony anulující manželství62. Přeci jen jako lidé opačného pohlaví přivedli na svět děti a taky se o ně musí řádně starat. Tento záměr se našimi zákonodárci kazí a rozhodně ho nemohu označit za konzervativní.
Zdravotní péče a stát
§6.2.0.0 Mnoho lidí z mé ideologické strany má problém s tranzicí celkově, osobně bych toto označil za příliš extrémní pohled. Zda někdo po dovršení dospělosti stále tvrdí, že musí být opačné pohlaví, tak by mu mělo být vyhověno a nebojovat s větrnými mlýny. Jako důkaz lze ukázat, že i dnes je jen 1 % transexuálů nespokojeno s výsledkem různých operací přibližující je k opačnému pohlaví63.
§6.2.0.1 Stát by i měl dotovat hormonální terapii, pokud ne motivovat (ne nutit) všechny pacienty, aby byli více passable z estetického zájmu o náš kolektiv - je celkem problematické malým dětem vysvětlovat, proč tato osoba nevypadá jako muž ani žena …
Na druhou stranu na první pohled neviditelné operace jako SRS (předělání pohlavních orgánů) by měly být legální po uplynutí doby žití jako opačné pohlaví, ale opravdu ne něco placeného z mých daní či klasifikováno jako zákrok ze zdravotních důvodů. Sterilizace je zásadní změna těla znemožňující úplnou detranzici a není znám důkaz, že by přinášela jakékoli měřitelné výsledky pro dlouhodobé mentální zdraví transexuálů64. Nemluvně o tom, že pokus o vytvoření jiných genitálií se mnohdy úplně nepovede. Na druhou stranu jen 1-2 % transexuálů lituje svého rozhodnutí ohledně této operace.
§6.2.0.2 Nemůže ani ignorovat vědecké zájmy. Dříve by do sebe nikdo dobrovolně nevpravoval hormony opačného pohlaví. Teď však máme více než motivované subjekty, kteří pomáhají zkoumat rozdílnost mužů a žen.
Zákonná ochrana
§6.3.0.0 Ač aplikace mých názorů by asi neustála více liberální zákony o hate speech, nemůžeme popřít, že jako s mnohými skupinami na okraji společnosti není s transexuály nakládáno, jak je žádáno dle dobrých mravů65.
§6.3.0.1 Obecně ale nevidím, kde by měl být specifický zákon o tomto tématu. Většina možných problémů je již pokryta jinými. Pokud zaútočíte na osobu na základě její choroby, míříte do cely. Zda jí odmítnete zdravotní péči, má následovat odebrání licence daného profesionála.
§6.3.0.2 Nevidím ani důvod je nutit integrovat se mezi dané pohlaví. Ať je tím myšleno, že liberálové chtějí přikázat privátním subjektům kvalifikovat transexuály jako jejich žádoucí pohlaví nebo konzervativci jako jejich genetické pohlaví. Hůře někoho nutit k adopci “správného“ genderu. Stát by měl řešit podstatnější věci než se rýpat sem …
Závěr
§7.0.0.0 Ač transexualita se může vyskytnout i v hluboce konzervativní společnosti a takováto osoba by bezpochyby neměla být nějak perzekuována či odmítána, nelze nevidět vykonstruovaný nárůst této nemoci kvůli naší kultuře a ideologii. Proto nesmíme dále westernizovat naše chápaní rolí lidí ve společnosti a dělat ústupky jako konzervativci. Čím méně lidí vůbec napadne, že by se mohlo narodit ve špatném těle, tím lépe.
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/ajhb.10122
To znamená asi 2100 lidí v ČR.
https://en.wikipedia.org/wiki/Klinefelter_syndrome
https://en.wikipedia.org/wiki/Trisomy_X
https://en.wikipedia.org/wiki/XYY_syndrome
https://en.wikipedia.org/wiki/XYYY_syndrome
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/B9780444632333000245?via%3Dihub
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3314712/
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0022395613003099?via%3Dihub
https://ajp.psychiatryonline.org/doi/full/10.1176/appi.ajp.160.7.1332
In 225 (39%) of the 584 reported cases, gender identity disorder was regarded as the primary diagnosis. For the remaining 359 patients (61%), cross-gender confusion occurred along with other psychiatric disorders, and in 270 (75%) of these 359 cases, it was interpreted as secondary to other psychiatric illnesses.
https://www.jaacap.org/article/S0890-8567(09)61849-9/fulltext
Fifty-two percent of the children diagnosed with GID had one or more diagnoses other than GID.
https://capmh.biomedcentral.com/articles/10.1186/s13034-015-0042-y
Seventy-five per cent of the applicants (35/47) had been or were currently undergoing child and adolescent psychiatric treatment for reasons other than gender dysphoria when they sought referral to SR assessment
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0022395613003099?via%3Dihub
Klinefelter patients had almost four times higher risks of schizophrenia, odds ratio (OR) = 3.6, 95% confidence interval (CI) 2.0–6.7 and bipolar disorder (OR = 3.8, CI 1.8–7.6) and about six times higher risk of autism spectrum disorder (OR = 6.2, CI 4.0–9.4) and ADHD (OR = 5.6, CI 4.0–7.8)
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/cen.14734
V 23 studiích se našel tento případ mezi 14 jedinci z 1376 transexuálů. To je 1 % → asi 5,1x více. Jak ale bylo řečeno, underreporting je problém. Rozhodně toto číslo bude menší, v nejvíc pesimistickém scénáři trojnásobek.
https://www.nature.com/articles/s41443-022-00582-4
V této turecké studii byl celkový počet karyotipních abnormalit (nejen XXY) 12 / 918→ 1,3 %.
https://www.nih.gov/news-events/nih-research-matters/first-complete-sequence-human-genome
z 92 % - zbytek je dodnes celkem záhadný, ač nastal znatelný pokrok
https://www.nature.com/articles/nrurol.2012.182
144 z 550 jedinců
https://www.gwern.net/docs/iq/2014-hyde.pdf
Overall, based on the numerous meta-analyses reported here, there is much evidence in support of the gender similarities hypothesis …
Nonetheless, the gender similarities hypothesis acknowledges exceptions to the general rule. Exceptions to gender similarities, where differences are moderate (d = 0.50) or large (d = 0.80), include 3D mental rotation, the personality dimension of agreeableness/tender-mindedness, sensation seeking, interests in things versus people, physical aggression, some sexual behaviors (masturbation and pornography use), and attitudes about casual sex.
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/jopy.12500
To put our results in perspective, D values between 2.06 and 2.10 imply that the personality profile of a randomly picked male will be more male-typical than that of a randomly picked female about 93% of the times
https://abdominalkey.com/the-dsm-5-diagnostic-criteria-for-gender-dysphoria/
7. A strong dislike of one’s sexual anatomy
8. A strong desire for the primary and/or secondary sex characteristics that match one’s experienced gender
https://www.psypost.org/2017/12/many-transgender-kids-grow-stay-trans-50499
Although the majority of transgender kids desist, it is not a large majority. A very substantial proportion do indeed want to transition as they get older, and we need to ensure they receive the support they will need.
https://penelope.uchicago.edu/Thayer/E/Roman/Texts/Cassius_Dio/80*.html
He carried his lewdness to such a point that he asked the physicians to contrive a woman's vagina in his body by means of an incision, promising them large sums for doing so.
https://transequality.org/sites/default/files/docs/usts/USTS-Full-Report-Dec17.pdf
Figure 5.7
Figure 5.11
Figure 5.21
https://en.wikipedia.org/wiki/Health_at_Every_Size
nebo si stačít najít cokoli o fat positivity movement
https://elca.org/JLE/Articles/529#_ednref14
Marriage serves the dual purpose of forestalling immorality and assuring the reproduction of the species. To abstain from sex or to engage in sex outside of marriage leads to fornication or secret sin. Based on Genesis 1:28 ("Be fruitful and multiply"), Luther concluded: "you can neither escape nor restrain yourself from being fruitful and multiplying; it is God's ordinance and takes its course.
https://www.kurzy.cz/zakony/89-2012-obcansky-zakonik/cast-2-hlava-1-dil-3-oddil-1/
Manželství nevznikne, pokud alespoň u jedné z osob, které hodlaly uzavřít manželství, nebyly v projevu vůle o vstupu do manželství nebo ve sňatečném obřadu nebo v souvislosti s ním splněny takové náležitosti, na jejichž splnění je k tomu, aby manželství vzniklo, nutno bezvýhradně trvat.
Soud může určit, že manželství není, i bez návrhu.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8099405/
When excluding studies with sample sizes less than 10 and high-risk biased studies, the pooled prevalence was similar 1% (CI <1%–3%) compared with the pooled prevalence when those studies were included 1% (CI <1%–2%).